Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα

Μια συχνή πάθηση των χεριών, ιδιαίτερα των γυναικών, είναι το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα. Πρόκειται για μια συνηθισμένη πάθηση στην οποία πιέζεται το μέσο νεύρο στην περιοχή του καρπού καθώς διέρχεται μέσα από τον καρπιαίο σωλήνα. Ο καρπιαίος σωλήνας είναι ένας οστεοινώδης σωλήνας στο ύψος του καρπού, παλαμιαία και μέσα από αυτόν διέρχονται οι τένοντες που κάμπτουν τα δάκτυλα και το μέσο νεύρο.

Πρόκειται για έναν ανένδοτο σωλήνα με αποτέλεσμα οποιαδήποτε αύξηση της πίεσης εντός αυτού να προκαλεί πιεστικά φαινόμενα στο μέσο νεύρο. Το μέσο νεύρο δίνει αισθητικότητα στον αντίχειρα, στο δείκτη, στο μέσο και σε τμήμα του παράμεσου ενώ νευρώνει και τους μύες στη βάση του αντίχειρα.

Τα συχνότερα αίτια αύξησης της πίεσης στον καρπιαίο σωλήνα είναι:

• Έντονη, επαναλαμβανόμενη χρήση των χεριών με συχνή κάμψη των καρπών (χειρώνακτες, χειριστές μηχανημάτων, χρήστες Η/Υ κ.α.)
  • Κατάγματα και τραυματισμοί πέριξ του καρπού
  • Φλεγμονώδεις παθήσεις όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα
  • Μεταβολικά νοσήματα (σακχαρώδης διαβήτης)
  • Ενδοκρινολογικές διαταραχές (Υπερθυρεοειδισμός, εμμηνόπαυση, εγκυμοσύνη)
  • Σπανιότερα ανατομικές παραλλαγές, τοπικοί όγκοι κ.α.)

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν μούδιασμα στα τρία πρώτα δάκτυλα, το οποίο όσο η νόσος εξελίσσεται γίνεται μόνιμο, αίσθημα μυρμηγκιάσματος και καύσου. Σε πιο προχωρημένες περιπτώσεις παρατηρείται πόνος που γίνεται εντονότερος τη νύχτα και επεκτείνεται ως τη μεσότητα του αντιβραχείου. Συχνά οι ασθενείς διαμαρτύρονται ότι τους πέφτουν αντικείμενα ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει ατροφία των μυών στη βάση του αντίχειρα (του θέναρος).

Διάγνωση

Η διάγνωση επιτυγχάνεται με κλινική εξέταση και λήψη ιστορικού. Η επιβεβαίωση της διάγνωσης γίνεται με ηλεκτρομυογράφημα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μια αρνητική εξέταση αποκλείει και τη νόσο.

Θεραπεία

Το ΣΚΣ είναι μια πάθηση εξελισσόμενη στο χρόνο. Η θεραπεία μπορεί να είναι είτε συντηρητική στα πρώιμα στάδια, είτε χειρουργική όταν τα συντηρητικά μέτρα αποτυγχάνουν.

Η συντηρητική θεραπεία περιλαμβάνει χορήγηση μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών και νυχτερινούς νάρθηκες πηχεοκαρπικής ενώ σε ορισμένες επιλεγμένες περιπτώσεις προτείνεται η τοπική έγχυση κορτιζόνης.

Η οριστική και ριζική θεραπεία του ΣΚΣ είναι η χειρουργική. Η επέμβαση γίνεται με τοπική αναισθησία με μια μικρή επιμήκη τομή 2εκ. στην περιοχή του καρπού. Όταν πραγματοποιηθεί πλήρης απελευθέρωση του μέσου νεύρου, οι πιθανότητες υποτροπής (επανεμφάνισης των συμπτωμάτων) είναι μηδαμινές. Μετά τη χειρουργική επέμβαση το πρώτο σύμπτωμα που υποστρέφει είναι ο πόνος ενώ το μούδιασμα εξαλείφεται αργότερα. (Σε παραμελειμένες περιπτώσεις η ατροφία των μυών του θέναρος μπορεί να είναι μη αναστρέψιμη).

Ραντεβού με τον Γιατρό

Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να ορίσουμε την επίσκεψή σας.

Κλείστε Ραντεβού