Οστεοαρθρίτιδα Ισχίου

Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια πάθηση των αρθρώσεων του σώματός μας που οφείλεται στην εκφύλιση του αρθρικού χόνδρου και του υποχόνδριου οστού.

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν άλγος κατά τη βάδιση, πόνο ηρεμίας και νυχτερινό πόνο, περιορισμό εύρους κίνησης καθώς και οίδημα με δυσκαμψία της άρθρωσης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η νόσος είναι εξελισσόμενη και μη αναστρέψιμη. Υπάρχουν όμως κάποιες μέθοδοι με τις οποίες μπορεί να αναχαιτιστεί η επιδείνωση της νόσου και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής του ασθενούς, ειδικά σε πρώιμα στάδια.

Αντιμετώπιση

Προτείνεται η απώλεια βάρους του ασθενούς, η κινησιοθεραπεία (και στο νερό), η βάδιση σε επίπεδο δρόμο και η αποφυγή ανάβασης ή κατάβασης κλίμακας. Σε ορισμένες περιπτώσεις και σε πολύ πρώιμα στάδια μπορεί να ωφελήσει η ενδοαρθρική έγχυση αυτόλογων αυξητικών παραγόντων (PRP).

Οστεοαρθρίτιδα ισχίου

Η οστεοαρθρίτιδα του ισχίου είναι η πάθηση στην οποία παρατηρείται προοδευτική φθορά και καταστροφή της άρθρωσης. Οφείλεται στην εκφύλιση του αρθρικού χόνδρου αρχικά και του υποχόνδριου οστού σε προχωρημένο στάδιο.

Η πάθηση εκδηλώνεται αρχικά με πόνο κατά τη βάδιση αλλά και πόνο ηρεμίας (νυχτερινός πόνος) ενώ αργότερα υπάρχει χωλότητα και περιορισμός εύρους κίνησης με αποτέλεσμα ο ασθενής να δυσκολεύεται στην εκτέλεση απλών, καθημερινών ασχολιών όπως να ανέβει μια σκάλα ή ακόμα και να βάλει τις κάλτσες του ή τα παπούτσια του.

Η διάγνωση τίθεται από το ιστορικό, την κλινική εξέταση και μια απλή ακτινογραφία λεκάνης-ισχίου.

Η θεραπεία μπορεί να είναι αρχικά συντηρητική με απώλεια βάρους, τροποποίηση καθημερινών δραστηριοτήτων, κινησιοθεραπεία και παυσίπονη αγωγή. Σε πιο προχωρημένα στάδια και όταν η συντηρητική θεραπεία δεν αποδίδει, η λύση δίνεται με την ολική αρθροπλαστική του ισχίου, η οποία αφορά την κατεστραμμένη άρθρωση. Σκοπός της επέμβασης είναι η εξάλειψη του πόνου και η δημιουργία μιας άρθρωσης με άριστη λειτουργικότητα ώστε ο ασθενής να επιστρέψει στις δραστηριότητές του και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής του.

Ραντεβού με τον Γιατρό

Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να ορίσουμε την επίσκεψή σας.

Κλείστε Ραντεβού